שירות לקוחות בטל: 03-9511811 | משלוח חינם בהזמנה מעל 300 ₪

שירות לקוחות בטל: 03-9511811

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

טיפים מועילים לשאיבה

לימוד השימוש במשאבת שד יכול לקחת זמן, אך בהחלט שווה את המאמץ. קראי את הטיפים שלנו לשאיבה מוצלחת.

כמו כל מיומנות, זה עשוי לקחת לך קצת זמן להתרגל לשימוש במשאבת חלב. המפתח הוא להיות סבלניים, גם אם אינך מסוגלת לשאוב מיד כפי שאת רוצה. אחרי הכל, המשאבה לא תעורר אצלך את אותן הרגשות כמו התינוק שלך. עם זאת, עם הזמן, גופך ילמד להפעיל את רפלקס שחרור החלב שלך כשאת שואבת, וכמות החלב שאת שואבת תעלה.

  1. אין צורך למהר להתחיל לשאוב …

 

בארבעת השבועות הראשונים את והתינוק שלך עובדים יחד כדי ליזום ולבנות את אספקת החלב שלך. אם התינוק שלך בריא וההנקה עוברת כשורה, לא תצטרכי משאבה שתעזור בזה. עם זאת, שאיבה מועילה אם את צריכה להיות בנפרד מהתינוק שלך בכל עת (ראה טיפ בהמשך). אם לא, תהני עם תינוקך והיי בטוחה שגם אם את מתכוונת לשאוב באופן קבוע בעתיד, אין צורך 'לאמן' את גופך לשאיבת חלב בשבועות הראשונים.

 

  1. אלא אם כן תינוקך אינו מסוגל לינוק..

 

אם התינוק שלך לא יכול לינוק ישירות מהשד, אולי מכיוון שהוא פג או שיש לו צרכים מיוחדים, או שאת נפרדת ממנו מכל סיבה שהיא, התחילי לשאוב מייד לאחר הלידה.

 

מחקרים מראים שהתחלת שאיבה בשעות הראשונות (בזמן שילוד בריא בדרך כלל יונק את ההנקה הראשונה שלו) עוזרת לאמהות לייצר נפח גבוה יותר של חלב בימים הראשונים והשבועות ונותן לתינוקות שלהם את הסיכוי הטוב ביותר לעבור להנקה בלעדית.

 

אם את מצפה שהתינוק שלך (או התינוקות) ייוולד לפני המועד, זקוק לטיפול נמרץ, או שיש מצב שעלול להקשות על ההנקה, הכיני את עצמך. למדי על שאיבה, הציוד שתזדקקי לו, ובקשי עזרה מאיש מקצוע בתחום הבריאות, יועצת או מומחה להנקה.

 

ככל הנראה תהיה משאבת חלב כפולה בבית החולים, בקשי מהצוות להראות לך כיצד להשתמש בה. חשוב לשאוב חלב בכל פעם שהתינוק שלך אוכל – זה אומר שהשדיים שלך עדיין יקבלו את המסר להכין חלב. כווני לשמונה עד 10 מפגשי שאיבה כל 24 שעות בהתחלה, והמשיכי בתדירות זו ברגע שהחלב יגיע.

 

  1. הזמן הנכון..

 

לפגישה ראשונה עם משאבת החלב, שאבי למשך 15 דקות לפחות. אל תדאגי אם לא תשאבי הרבה חלב בהתחלה – יניקה נוספת תעודד את השדיים שלך לייצר יותר חלב.

 

חלק מהאמהות מוצאות ששאיבה שעה לאחר ההנקה נותנת את הכמות הגדולה ביותר, אחרות מעדיפות לשאוב ישר אחרי כל הנקה שנייה – נסי לשאוב בזמנים שונים כדי לראות מתי הכי מתאים לך. כשאת מוצאת את הזמנים שעובדים עבורך, היצמדי אליהם כדי שגופך יתרגל לשימוש במשאבה ובביקוש הנוסף לחלב. יתכן שתתפתי להאריך את הזמן שבין השאיבות במטרה לאסוף כמויות חלב גדולות יותר. אם את ממתינה עד שהשדיים מלאים, שאיבה אחת לא תנקז אותם היטב. המפתח הוא לשאוב לעיתים תכופות וסדירות.

 

  1. שמרי על הגיינה

 

שטפי את הידיים לפני השאיבה ואחריה, נקי את כל חלקי המשאבה שהיו במגע עם החלב או הפה של תינוקכם. יהיה עליכם גם לחטא אותם לאחר הניקוי לפחות פעם ביום. הקפידו לאפשר לכל החלקים להתייבש לחלוטין ואז תוכלו לאחסן את חלקי המשאבה בשקית או בקופסא לפני השימוש הבא.

 

  1. היי מוכנה

 

כדי להימנע מהפרעה בזמן השאיבה, דאגי שכל מה שאת צריכה יהיה קרוב אלייך לפני שתתחילי. אולי תרצי שתיה וחטיף, הטלפון או השלט לטלויזיה, בקבוקים או שקיות אחסון לחלב, ובד שיספוג טפטופים.

 

חזיית השאיבה תוכננה במיוחד לאפשר לך לשמור על הידיים חופשיות, מה שמקל על הפעלת המשאבה וביצוע דברים אחרים בזמן השאיבה.

 

  1. הרגישי נוח

התנוחה הטובה ביותר לשאיבה היא כזו בה את מרגישה בנוח. רוגע חיוני לשחרור ההורמון אוקסיטוצין, שמעורר את רפלקס שחרור החלב שלך. אי נוחות והסחות דעת יכולות להפריע לתהליך, לכן בחרי מקום פרטי ונוח, וודאי שיש לך תמיכה לזרועות ולגב בזמן השאיבה.

אם אינך משתמש בחזיית שאיבה, החזיקי את מגן השד שלך בין האגודל לאצבע המורה, והשתמשי בכף היד שלך ובאצבעות אחרות כדי לתמוך בשד שלך. הצמידי את מגן השד בעדינות אל השד – לחיצה חזקה מדי עלולה לדחוס את רקמת השד שלך ולפגוע בזרימת החלב.

אימהות מוצאות שנשימה עמוקה, מוסיקה מרגיעה, טכניקות הדמיה, או שהבן זוג שלהן מעסה את הגב והכתפיים, עוזר להן לשאוב יותר חלב.

  1. עזרי לשחרור החלב

לרוב המשאבות החשמליות יש טכנולוגיית שאיבה דו שלבית, המחקה את האופן בו תינוקך יונק (יניקה מהירה וקלה ואחריה מציצות איטיות וחזקות יותר), בכדי לעזור להפעיל את שחרור החלב שלך. עיסוי השדיים לפני השאיבה ובמהלכה, חימום של השדיים על ידי קומפרס חם (כמו פלנל) לפני השאיבה הוכח כמסייע בהמרצת זרימת החלב והגדלת הכמות שאת שואבת.

מדענים גילו כי מגע עור לעור עם תינוקך לפני ובזמן השאיבה יכול לעזור לך לשאוב יותר חלב מכיוון שהחום והמגע עם התינוק שלך משחרר אוקסיטוצין. חלק מהאמהות מוצאות שהשאיבה הטובה ביותר היא בזמן שהן מאכילות את התינוק מהשד השני בגלל הגירוי הנוסף.

אם התינוק שלך לא איתך, נסי להסתכל בתמונה, או להריח פריט לבוש שלו בזמן השאיבה. היכולת להתחבר לתינוק שלך בזמן השאיבה זו דרך נוספת להגדיל את רמת האוקסיטוצין והזרמת החלב שלך.

  1. נצלי את זרימת החלב שלךאמהות רבות אינן חשות בשחרור החלב. כשאת מתחילה לראות זרימת חלב בבקבוק או בשקית, תדעי שזה קורה.אם את משתמשת במשאבה בטכנולוגיית שני שלבים, יהיה לה מצב גירוי ומצב שאיבה. מצב הגירוי נמשך שתי דקות, אך ברגע שרואים חלב זורם כמתואר, חשוב לעבור לשלב השאיבה. הסיבה לכך היא ששחרור החלב הראשוני בדרך כלל מספק כ -36% מנפח החלב, כך שתנצלי את הזרימה כדי לשאוב יותר חלב .

 

  1. מצאי את אזור הנוחות שלך

 

בשלב השאיבה, שאבי בעצמת הוואקום בנוחות המקסימאלית שלך, כלומר בעוצמה של המשאבה שעדיין נוחה לך. במחקר נמצא כי שאיבה בעוצמה אופטימלית שואבת כמות דומה של חלב כמו שתינוק יונק במהלך ההנקה.

 

כדי למצוא את הרמה המתאימה לך, הגדילי את עוצמת השאיבה בהדרגה עד שהיא תהיה מעט לא נוחה ואז הנמיכי מעט.

 

  1. התאימי את משך השאיבה שלך

    כשאספקת החלב ​​שלך התבססה (לאחר כארבעה עד שישה שבועות), את יכולה להתחיל לבדוק כמה זמן את צריכה לשאוב, מה שיכול לחסוך לך זמן יקר. יש אמהות שצריכות לשאוב זמן רב יותר מאחרות בגלל מספר שחרורי החלב שלהן, הקובעים באיזו תדירות וכמה זמן זורם חלב .מה שמדהים באמת הוא שבעוד לכל אמא יש דפוס זרימה ייחודי, שלך יהיה זהה בכל פעם שאת שואבת או מניקה.אז איך את יכולה לדעת מה הדפוס שלך? בחרי זמן בו את שואבת בדרך כלל את נפח החלב הגבוה ביותר וצפי בזמן השאיבה מתי סילוני חלב מתחילים להגיע, או כאשר חלב נוטף למיכל במהלך השאיבה.אמא שהיה לה שחרור חלב מוקדם, תשאב את מרבית החלב שלה תוך שמונה עד עשר דקות, ושאיבה ממושכת לא תשיג יותר חלב. לעומת זאת, אמא שעברה שחרורי חלב רבים או מאוחרים תזדקק לשאוב במשך 15 דקות או יותר כדי לנקז את השד ביסודיות .

 

  1. שאיבה כפולה

 

אם את מתכננת לשאוב באופן קבוע, כדאי להשקיע במשאבת חלב כפולה. שאיבה כפולה מעלה את רמות הפרולקטין, ההורמון המייצר חלב. באופן מדהים, מחקרים הראו כי לנשים ששואבות כפול יש שחרור חלב נוסף בכל שאיבה. משמעות הדבר היא שהן בדרך כלל שואבות כמעט חמישית יותר חלב, והחלב עם אחוז שומן גבוה יותר, לעומת שאיבה מכל שד בנפרד. מעבר לחיסכון בזמן, אחרי מספר שאיבות יכול להיות בקבוק נוסף.

 

  1. אל תתעלמי מאי נוחות

 

שאיבת חלב אם לא אמורה להכאיב. אם את חשה אי נוחות בזמן השאיבה, או שמת לב לשלפוחיות או לשפשוף בפטמה או בשד, נסי להפחית את עוצמת השאיבה.

 

ודאי שאת משתמשת בגודל המתאים של מגן השד (החלק בצורת המשפך שמתאים לשד). התעלה של מגן השד אמורה להקיף את הפטמה, אך להשאיר מספיק מקום כדי שהפטמה תנוע בחופשיות מבלי להשתפשף בדפנות מגן השד. זה לא צריך למשוך יותר מדי מהילה שלך (האזור הכהה סביב הפטמה), או את עור השד שמסביב. מגן שד שאינו מתאים יכול להפחית את כמות החלב שאת שואבת, וזו הסיבה שמדלה מייצרת מגני שד בגדלים שונים.

 

אם אי הנוחות נמשכת לאחר שניסית את הטיפים האלה, הפסיקי לשאוב ובקשי עזרה מיועצת הנקה.

שתף את המאמר:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב print
Print
דילוג לתוכן