לקוחות יקרים! הזמנות שיעשו בתאריכים 21.4.2024 – 30.4.2024 יסופקו בתחילת חודש מאי ושירות לקוחות יפעל רק דרך המייל בלבד.
בברכת חג פסח כשר ושקט

שירות לקוחות רק בווטסאפ – 0525536731  או במייל – medela@bbk.co.il | משלוח חינם בהזמנה מעל 400 ₪ | אספקה עד 7 ימי עסקים

כתובת לאיסוף עצמי: ב. ב קשרים בע”מ, רח’ אגוז 10, אזור תעשייה פארק תעשיות חבל מודיעין, שוהם. שעות איסוף: ימים א’ – ה’, שעות 11:00-15:00

שירות לקוחות בטל: 052-5536731

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

שאיבה כפולה: יותר חלב בפחות זמן

שימוש במשאבת חלב כפולה היא הדרך הטובה ביותר למקסם את כמות החלב שאת שואבת. גלי כיצד פועלת שאיבה כפולה וכיצד היא מועילה לך ולתינוקך

דר’. דניאל פרים, עמיתת מחקר בתחום הנקה, מדלה:

מומחית להורמון בשם אוקסיטוצין – החיוני לשחרור חלב אם. המחקר של דניאל תרם להבנה איך ההנקה עובדת. כחלק ממחלקת המחקר הרפואית, היא מנהלת מחקר קליני בינלאומי שעוזר להנפיק מידע ולעצב ממצאים מבוססי ראיות.

האם ידעת ששאיבה כפולה יעילה יותר משאיבה בודדת? המשמעות היא שאם את שואבת באופן קבוע – אולי מכיוון שהתינוק שלך אינו מסוגל לאכול ישירות מהשד שלך, את חוזרת לעבודה או שאת צריכה להגדיל את אספקת החלב שלך – שאיבה כפולה יכולה להיות הדרך הטובה ביותר להבטיח שהתינוק שלך יוכל להמשיך לקבל את חלב האם שלך.

מדוע שאיבה כפולה כל כך יעילה

למרות שזה אולי ברור כי שאיבה כפולה חוסכת זמן, צוות המחקר שלנו ידע שיש גם מחקרים שהציעו ששיטה זו סייעה לאימהות להוציא יותר חלב. היינו להוטים להבין מדוע, לכן הערכנו קבוצת אימהות במהלך שאיבה כפולה ולאחר מכן שוב כאשר הן שאבו כל שד בתורו.

זה מאפשר שחרור נוסף

מה שמצאנו מרתק: מפגשי השאיבה הכפולה אכן הניבו יותר חלב באופן משמעותי – 18% בממוצע. גילינו גם מדוע: הגירוי הכפול היה יעיל יותר בהזרמת הורמון אוקסיטוצין המשחרר חלב, כך שלאימהות היה שחרור נוסף.

כמובן, תינוקות הם המומחים בכל הנוגע להשגת חלב אם. אבל שאיבה כפולה מתקרבת למה שהם יכולים לעשות. תיאוריה אחת היא שלמרות שתינוק יונק משד אחד בכל פעם, בדרך כלל יש לו קשר הדוק עם אמו בזמן שהוא עושה זאת, וזה מצוין לשחרור אוקסיטוצין. אולי מכיוון ששאיבה כפולה כרוכה במגע ובגירוי כפול, היא פועלת באופן דומה, ומעוררת שחרור אוקסיטוצין נוסף וכתוצאה מכך יותר חלב.

חשוב לציין כי למרות ששאיבה כפולה משפרת את יעילות השאיבה, זה לא אומר שאימהות המשתמשות בטכניקה זו נמצאות בדרך ליצירת חלב יתר על המידה. כמו כן, המחקר שלנו אינו מציע ששאיבה כפולה עדיפה על פני תינוק – אלא ששאיבה יחידה ורציפה אינה טובה כמו תינוק, ושאיבה כפולה הינה קרובה יותר ליניקה של תינוק.

זה מניב חלב עם תכולת שומן גבוהה יותר

תגלית מדהימה נוספת הייתה שלחלב שאימהות שאבו במהלך שאיבה כפולה יש אחוזי שומן גבוהים יותר מאשר כשהן שאבו כל שד בתורו. למה? ריקון השד הוא המפתח.

במהלך האכלה או שאיבה, תכולת השומן של החלב עולה בהתמדה. מכיוון ששאיבה כפולה גורמת לשחרור נוסף ול – 18% יותר חלב, השד מתרוקן בצורה רבה יותר. כך שתכולת השומן הגבוהה יותר היא פשוט סימן לכך שהשדיים מתרוקנים היטב במהלך שאיבה כפולה, יותר מאשר בשאיבה יחידה. לתינוקות שנולדים מוקדם ויכולים לצרוך כמויות חלב קטנות בלבד ביום, תכולת קלוריות גבוהה יותר זו יכולה להיות מועילה במיוחד.

יעילות השאיבה הכפולה חשובה גם מכיוון ששד מרוקן היטב אומר למערכת שלך לייצר יותר חלב, ואילו חלב שנותר אחרי שאיבה לא יעילה מסמן כי אין צורך בחלב רב יותר. לכן הסרת חלב תכופה ויעילה היא כה חשובה לאספקת החלב שלך.

בחירת משאבת החלב הכפולה הנכונה עבורך

קבענו כי שאיבה כפולה הגיונית אם את צריכה לשאוב באופן קבוע – אבל באיזו משאבת חלב כדאי לבחור? מדלה מייצרת מגוון משאבות חלב כפולות שתוכלי להשתמש בהן בבית, בעבודה או בדרכים, כמו גם ‘סימפוניה’, משאבת החלב החשמלית הכפולה בתקן בתי החולים שתמצאי בהרבה מתקני לידה, או שתוכלי לשכור אחת כזו לשימוש אישי. לעזרה בהחלטה מה הכי מתאים לך, קראי כיצד לבחור משאבת חלב.

שאיבה ללא שימוש בידיים: מושלמת לאימהות עסוקות

לנוחות אולטימטיבית, את יכולה להשתמש במשאבת החלב הכפולה שלך עם חזיית שאיבה שתוכננה במיוחד, כגון חזייה מסוג בוסטיה לשאיבה קלה  של מדלה, שמחזיקה את מגיני החזה במקומם ומאפשרת לידיים להיות חופשיות בזמן השאיבה. בנוסף להקלה על הפעלת פקדי משאבת החלב, זה אידיאלי אם את רוצה לעשות דברים אחרים בזמן שאת שואבת, כגון לשחק עם התינוק שלך, לאכול, לקרוא או להשתמש בטלפון או במחשב.

לעצות נוספות, הסתכלי במדור מבוא למסע ההנקה שלך באתר האינטרנט שלנו.

שתף את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן