שירות לקוחות רק בווטסאפ – 0525536731  או במייל – medela@bbk.co.il | משלוח חינם בהזמנה מעל 400 ₪ | אספקה עד 7 ימי עסקים

כתובת לאיסוף עצמי: ב. ב קשרים בע”מ, רח’ אגוז 10, אזור תעשייה פארק תעשיות חבל מודיעין, שוהם. שעות איסוף: ימים א’ – ה’, שעות 11:00-15:00

שירות לקוחות בטל: 052-5536731

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

שאיבה בעבודה: טיפים ועצות מאימהות

אם את חוזרת לעבודה שלך אך רוצה שהתינוק שלך ימשיך להנות מחלב אם, כך תוכלי להתכונן לשאיבה בעבודה

גם אם יש לך מעסיק תומך, ייתכן שאת מודאגת מהיבטים מסוימים של שאיבת חלב בעבודה. האם עמיתיך יבינו את ההפסקות הקבועות שלך? האם תהיה לך פרטיות? החדשות הטובות הן שבעזרת תקשורת ותכנון טובים, תוכלי להפוך את השאיבה בעבודה להצלחה עבורך, המעסיק והתינוק שלך.

להלן עשרת הטיפים המובילים שלנו לשאיבה בעבודה.

1: דעי את זכויותיך

במדינות רבות את זכאית על פי חוק לשאוב חלב אם לתינוקך במהלך העבודה ועל המעסיק שלך לאפשר זמן קבוע לשאיבת חלב.

2: תהיי מוכנה

וודאי שיש לך את כל מה שאת צריכה בשביל לשאוב, לאסוף, לאחסן ולהעביר את חלב האם שלך. הדבר הברור ביותר הוא משאבת חלב (משאבת חלב חשמלית כפולה היא המהירה ביותר ונותנת את תפוקת החלב הטובה ביותר). אולי תרצי שתהיה לך משאבת חלב נוספת לעבודה, כך שלא תצטרכי לקחת אחת הלוך ושוב כל יום. ציוד שימושי נוסף כולל:

3: דברי עם עמיתים

אינך מחויבת לספר לעמיתים שלך שאת שואבת, אך זה עשוי לעזור בהבנה ובקבלה. תוכלי לחפש עמיתה השואבת בעצמה כ’חברה שואבת’ ותוכלו לתת תמיכה הדדית אחת לשנייה.

4: מצאי מקום

המעסיק שלך צריך להציע לך חדר פרטי (לא שירותים) לשאוב בתוכו. זה עשוי להיות חדר רפואי או חדר ראיונות, או בכל מקום שאת יכולה לשאוב בנוחות מבלי שיפריעו לך.

5: תחשבי על אחסון

את צריכה שיהיה לך מקום בטוח וקריר לאחסון בו את חלב האם. אם מדובר במקרר משותף, סמני בבירור את החלב שלך בשקיות אחסון או בקבוקים של חלב אם.

6: שמרי בקירור

ניתן לתת לתינוק שלך את החלב ששאבת היום- למחרת, כך שבדרך כלל אין צורך להקפיא את החלב. כאשר הוא נשמר מקורר במקרר (ובשקית קירור כאשר הוא מועבר בין העבודה לבית), חלב אם נשאר בטוח לשתייה לתינוקך במשך שלושה ימים – או עד חמישה בתנאים נקיים מאוד – קראי את המאמר שלנו בנושא אחסון חלב אם לקבלת הדרכה נוספת.

7: תזמני נכון

כדאי לשאוב חלב בזמנים שהתינוק שלך יונק בדרך כלל. זה יעזור לך לאסוף מספיק להזנות שלו ולשמור על אספקת חלב האם שלך.

8: תרגול מביא לשלמות

קבעי יום אימון כדי שתוכלי לבצע ניסוי של שאיבה בעבודה. או קבעי את היום הראשון שלך ליום שישי, כך שתוכלי להתאמן על שאיבה והעברת החלב שלך לפני שתצטרכי להתמודד עם שבוע עבודה שלם.

9: קחי הפסקה

אם תינוקך מטופל בסמוך למקום העבודה שלך, הרי שהפסקות הנקה – בהן את מניקה את תינוקך במסגרת הטיפול שלו – עשויות להיות אלטרנטיבה טובה לשאיבה.

10: שמרי על עצמך

שילוב של עבודה עם הורות והנקה הינו מעייף – במיוחד בזמן שאת מתרגלת לזה, או אם התינוק שלך עדיין מתעורר בלילה. קחי את זה יום אחד בכל פעם, שמרי על עצמך והיי בטוחה שהדברים אמורים להיות קלים יותר כשהתינוק שלך מתבגר ושניכם מתרגלים לשינוי הגדול הזה.

שאיבה בעבודה: סיפורי אימהות

לאימהות אלו היו חוויות שונות של שאיבה בעבודה, אבל מצאו דרך להתאים את זה לשגרת היומיום שלהן.

”תמיד היה לי תיק קירור איתי“

“העליתי את נושא השאיבה עם מנהל הקו שלי שלושה חודשים לפני החזרה לעבודה. הוא הורה להתקין תריס שניתן לנעול על דלת המשרד שלי לפרטיות.

“שאבתי באופן ידני לתוך בקבוק חלב אם במשרדי ושמרתי את החלב בתוך שקית קירור מסומנת במקרר במטבח. כשהייתי מחוץ לבניין הייתי שואבת במקום פרטי. תמיד היה איתי בקבוק ושקית קירור.

“אם לא יכולתי לשאוב מספיק חלב במהלך שעות העבודה, השלמתי את החסר בשאיבה כשחזרתי הביתה. כך תמיד היה לבני הרבה לאכול בחדר הילדים למחרת”. לילי, אמא לשתיים, בריטניה.

”החברה שלי תמכה מאוד“

“השאיבה בעבודה לא הייתה קשה מכיוון שהחברה שלי הציעה מתקנים טובים ותמכה מאוד. הם נתנו לי את כל הזמן שהייתי צריכה.

“מבחינה לוגיסטית זה דרש הכנה כדי שיהיה ציוד נקי כל יום ותמיד הייתי צריכה לשאת את משאבת חלב שלי. כיום לחברה שלי יש משאבת חלב אם מרובת משתמשים משלה בחדר הילדים והיא נותנת ערכת שאיבה חינם לכל אמא חדשה, כך שאין צורך להביא ציוד.

“תהיי מוכנה. קחי את זה בהומור אם אפשר ונסי להירגע וליהנות מהרגע.” אלידה, אימא לאחת, הולנד.

[H3] “היה קשה למצוא חדר לשאוב בו”

“בהחלט היו אתגרים שהייתי צריכה להתגבר עליהם בזמן השאיבה בעבודה, כולל חוסר המקום הפנוי והמבוכה בתקשורת עם צוות משאבי אנוש או מנהלים גברים שלא תמיד הבינו את הצרכים שלי.

“עם התינוק הראשון שלי, הייתי במשרד גדול שסידר לי חדר לשאוב בו. אבל התקשיתי לקחת הפסקות ולשאוב מספיק חלב כדי לעמוד בקצב שהתינוק שלי היה צריך. רציתי להמשיך להשתמש במחשב הנייד שלי בזמן השאיבה כדי שהעבודה שלי לא תצטבר, אבל בחדר לא היה שולחן מתאים לכך. החזקתי מעמד רק שבועיים לפני שהייתי צריכה להשלים עם פורמולה.

“עם התינוק השני, הייתי נחושה להתמיד. מקום העבודה שלי היה קטן בהרבה – אולם ספורט – ולכן היה קשה למצוא חדר מתאים. בהתחלה קיבלתי חדר עזרה ראשונה, אבל היה ממש קר וכל אחד יכול היה להיכנס פנימה. בסופו של דבר הם מצאו חדר טוב יותר אבל לפעמים המפתח היה נעלם!

לאימהות אחרות הייתי אומרת: דעו את זכויותיכן והשתמשו בהן! תהיו בטוחות שהמעסיק שלכן רוצה אתכן בעבודה – רוב הנושאים נובעים לעתים קרובות מחוסר ארגון וחוסר ידע, ולא מתוך עוינות. זה יכול להיות קשה, אבל זה שווה את זה. אני ממליצה גם על משאבות מדלה.” אליזבת, אמא לשתיים, בריטניה.

“אני יכולה לעבוד ולשאוב במקביל”

“בנוסף למשאבת חלב שלי, הייתי צריכה חזיית שאיבה ללא ידיים, כריות הנקה לדליפות ובגדים נגישים כדי לחסוך זמן. אני יכולתי לעבוד ולשאוב בו זמנית אבל הרבה חברות לא יכולות וצריכות להירגע בזמן שהן שואבות.

“במקום העבודה שלי יש כמה חדרי ‘אימהות’ לשאיבה – אני חייבת לשריין מקומות. אני מסתובבת הרבה, ולכן אני צריכה לשריין חדרים בבניינים שונים ומסביב לפגישות חשובות.

“האתגרים הגדולים ביותר הם כנסים או אירועים כאשר אנשים לא שולחים סדר יום אז אני לא יודעת מתי אני יכולה להתגנב החוצה. וכאשר הדברים נמשכים לאורך זמן אני פשוט צריכה לעזוב! ” נטלי, אמא לאחת, ארה”ב.

“אף אחד לא קינא בהפסקות השאיבה שלי”

“בחודשים הראשונים הייתי מניקה את בני בבית בבוקר ומגיעה לעבודה בשעה 10:00; שואבת פעם או פעמיים בעבודה; אוספת אותו מהגן בסביבות 17:30, מניקה אותו שם; לוקחת אותו הביתה, מקפיאה את החלב שנשאב ומניקה אותו שוב לפני השינה.

“עליך להבהיר את תוכנית השאיבה שלך למעסיק שלך ולעמיתיך בשלב מוקדם כדי שיוכלו לכבד זאת. אף אחד לא קינא בהפסקות השאיבה שלי – למעשה להפך. זה עזר שיש עוד הורים במחלקה שלי, כולל שתי אימהות טריות שגם שאבו. זה עושה הבדל עצום שיש אנשים סביבך שאפשר לחלוק איתם חוויות”. ג’ס, אמא אחת, ארגנטינה.

שתף את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן