לקוחות יקרים! הזמנות שיעשו בתאריכים 21.4.2024 – 30.4.2024 יסופקו בתחילת חודש מאי ושירות לקוחות יפעל רק דרך המייל בלבד.
בברכת חג פסח כשר ושקט

שירות לקוחות רק בווטסאפ – 0525536731  או במייל – medela@bbk.co.il | משלוח חינם בהזמנה מעל 400 ₪ | אספקה עד 7 ימי עסקים

כתובת לאיסוף עצמי: ב. ב קשרים בע”מ, רח’ אגוז 10, אזור תעשייה פארק תעשיות חבל מודיעין, שוהם. שעות איסוף: ימים א’ – ה’, שעות 11:00-15:00

שירות לקוחות בטל: 052-5536731

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

מתי להאכיל את התינוק שלך חלב אם שאוב – תשובות לשאלות

להאכיל את התינוק שלך חלב שאוב: תשובות לשאלות שלך

מתי ניתן להתחיל להאכיל את התינוק שלך חלב אם שאוב? מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? והאם עליך לחשוש מ ‘בלבול פטמות’? אנו עונים על שאלות שלך בנוגע לשימוש בחלב שאוב.

מתי עלי להתחיל לתת לתינוק שלי חלב שאוב?

אם התינוק שלך בריא וההנקה מתקדמת, אין צורך למהר לתת לו חלב שאוב. בארבעת השבועות הראשונים, אתם עובדים יחד ליזום ולבנות את אספקת חלב האם שלך תוך שהוא לומד לינוק ביעילות. למרות שקיימים נתוני מחקר מוגבלים, ההערכה היא כי שימוש בבקבוקים שלא לצורך במהלך החודש הראשון והחשוב הזה עלול להפריע לתהליכים אלה.

אבל אם התינוק שלך מתקשה לתפוס או למצוץ מסיבה כלשהי, אז תתחילי לשאוב חלב בהקדם האפשרי לאחר הלידה. קראי את המאמרים שלנו בנושא התגברות על בעיות בשבוע הראשון והאכלת חלב אם לתינוק פג או לתינוק עם צרכים מיוחדים לקבלת ייעוץ נוסף, בנוסף לקבלת תמיכה ממומחי הבריאות שלכם.

כיצד אוכל להאכיל את התינוק שלי חלב שאוב?

יש מגוון פתרונות האכלה שתוכננו במומחיות שיכולים לעזור לך לתת לתינוק שלך חלב שאוב, בהתאם לצרכים שלך ושלו.

למשל, פיית הבקבוק ‘קלמה’ החדשנית של מדלה מאפשרת לחלב לזרום רק כאשר התינוק יוצר ואקום על ידי יניקה. המשמעות היא שהוא יכול לאכול מהבקבוק בעזרת אותה טכניקה, תנועת הלשון ותנועת הלסת שבהם השתמש בזמן יניקה מהשד. קלמה, שפותחה בשיתוף עם מומחי הנקה מאוניברסיטת מערב אוסטרליה מאפשרת לתינוק שלך למצוץ, לבלוע, להשהות ולנשום בדיוק כפי שהוא עושה בזמן הנקה. על ידי שמירה על התנהגות היניקה הטבעית של תינוקות, קלמה נועדה להקל על המעבר מהנקה לשימוש בבקבוק וחזרה.

מדלה מייצרת גם פיות בקבוקים רגילות  בשתי גרסאות זרימה. וכל הפיות שלנו ניתנות לחיבור ישירות לבקבוקים שאליהם את שואבת חלב, מה שממזער את הסיכון לדליפות.

אם תינוקך זקוק לחלב שאוב, אך אינך רוצה להציע לו בקבוק עד שהוא יתרגל לינוק, תוכלי להשתמש בכוס לתינוק המיועדת להאכלה לטווח קצר. דבר זה מאפשר לתינוק שלך ללגום או ללקק את החלב השאוב שלך – היזהרי להימנע מדליפות! מומלץ שיהיה איתך איש מקצוע בתחום הבריאות בפעם הראשונה שאת משתמשת בכוס לתינוק, כדי לוודא ששניכם מסתדרים.

לתינוקות הזקוקים לתוספת חלב שאוב בנוסף להנקה רגילה, מערכת הנקה משלימה (SNS) יכולה להועיל. יש למערכת צינור הזנה דק וגמיש שניתן להתקין לצד הפטמה כדי לתת לתינוקך חלב שאוב בזמן שאת מניקה אותו. זה מאפשר לתינוקך להישאר בשדך זמן רב יותר, מה שממריץ עוד יותר את השדיים שלך כדי לסייע בשמירה על אספקת החלב שלך, וגם עוזר לשפר את כישורי ההנקה שלו. זה יכול להיות שימושי לאימהות עם אספקת חלב נמוכה או לתינוקות מאומצים או פונדקאים.

אם התינוק שלך לא יכול ליצור את היניקה הדרושה להנקה – אולי בגלל נכות כלשהי, מצב מולד או חולשה – תוכלי לנסות מזין המיועד לתינוקות עם צרכים מיוחדים. המזין מאפשר לתינוקות שאינם יכולים למצוץ לאכול באמצעות דחיסה עדינה .

מהי הדרך הטובה ביותר להשתמש בבקבוק?

אם ההנקה מתקדמת והחלטת שזה הזמן הנכון לתת לתינוק שלך בקבוק חלב שאוב, פעלי לפי הטיפים הבאים:

קחי את הזמן

אל תחכי עד הלילה שבו תכננת לצאת או היום הראשון בחזרה לעבודה כדי להתחיל להשתמש בבקבוק. התחלי לנסות עם כמות קטנה של חלב שאוב, בצורה נינוחה וללא מהירה, כמה שבועות לפני כן. המשיכי בהדרגה למתן הזנה מלאה של חלב אם שאוב מבקבוק.

בחרי את הרגע שלך

באופן אידיאלי תינוקך היונק צריך להיות ערני, אך לא רעב מדי, בפעם הראשונה שיש לו בקבוק חלב שאוב, כך שהוא יהיה רגוע ככל האפשר.

תני את תפקיד ההאכלה לנציג

התינוק שלך עשוי להיות מבולבל או מתוסכל כאשר את מציעה בקבוק, מכיוון שהוא רגיל לשד שלך. יתכן שיהיה קל יותר אם מישהו אחר נותן את הבקבוק הראשון ואת תישארי מחוץ לחדר כדי שהתינוק שלך לא יראה או יריח אותך.

לא חם מדי, לא קר מדי

סביר יותר שהתינוק שלך ייקח את החלב השאוב אם החלב יהיה בערך בטמפרטורת הגוף, 37° מעלות .

לטבול וללגום

נסי לטבול את פיית הבקבוק בחלב שאוב לפני שתציעי אותה, כך שיהיה לה טעם וריח של חלב האם שלך. לאחר מכן עוררי בעדינות את שפתו העליונה של תינוקך עם הפיה כדי לעודד אותו לפתוח את פיו.

תנוחות בעת השימוש בבקבוק

האכילי את תינוקך לפי דרישה וחבקי אותו במצב זקוף למחצה. אין לאכיל אותו בבקבוק בזמן שהוא שוכב שטוח או להרים אותו עם הבקבוק, מפני חשש לחנק. לכי בקצב שלו, עם כמה הפסקות שהוא צריך – את יכולה אפילו לנסות להחליף צד במהלך ההזנה.

תהיי סבלנית

אל תדאגי אם הוא לא נמשך לבקבוק מיד – זה עשוי לקחת מספר ניסיונות. אם הוא דוחף את הבקבוק או מתעצבן, תרגיעי אותו ותמתיני כמה דקות לפני שתנסי שוב. אם הוא עדיין לא שותה מהבקבוק, המתיני עוד מספר דקות ולאחר מכן הניקי כרגיל. נסי שוב עם הבקבוק בזמן אחר ביום.

כמה חלב שאוב אני צריכה להביא לתינוק שלי?

כל תינוק שונה. מחקרים מראים כי אצל תינוקות בגילאי חודש עד שישה חודשים, תינוק אחד יכול לאכול כמות קטנה של 50 מ”ל במהלך ההנקה ואילו תינוק אחר יכול לאכול כמות של עד 230 מ”ל. התחילי בהכנת בקבוק בסביבות 60 מ”ל, ובדקי אם התינוק שלך צריך פחות או יותר. בקרוב תלמדי כמה הוא לוקח בדרך כלל – אבל לעולם אל תלחצי עליו לסיים את הבקבוק.

כיצד אוכל להבטיח שהאכלה מבקבוק בטוחה לתינוק שלי?

תמיד נקי וחיטאי את מערכת משאבת החלב והבקבוקים שלך בהתאם להוראות, ושטפי את הידיים לפני שאיבה, טיפול בחלב או האכלת תינוקך. עקבי אחר ההנחיות שלנו לאחסון והפשרה של החלב השאוב שלך בבטחה.

אם את מחממת את חלב האם שלך, הניחי את בקבוק החלב או השקית בקערת מים חמים או במחמם, או הניחי אותם מתחת לזרם מים חם (מקסימום 37°). אין לחמם חלב אם במיקרוגל או בכיריים.

האם התינוק שלי יתמודד עם המעבר משד לבקבוק?

אימהות לפעמים דואגות שאם הן ישתמשו בבקבוק מוקדם מדי, התינוק שלהן יתרגל לפיה המלאכותית ויתקשה לחזור לינוק. אחרים מודאגים מהבעיה ההפוכה – אם הם לא ירגילו את התינוק לבקבוק מספיק מוקדם, הוא לעולם לא ירצה להשתמש בו בהמשך. שתי הבעיות הללו מכונות בדרך כלל ‘בלבול פטמות’.

המומחים חלוקים בשאלה האם בלבול פטמות היא באמת בעיה. אין ספק שיניקה מפית בקבוק רגילה שאינה דורשת יצירת ואקום דורשת פחות מאמץ מהתינוק מאשר יניקה מהפטמה של האימא, מכיוון שהחלב זורם בחופשיות יותר וכוח הכבידה עוזר. לחלק מהתינוקות אכן יש עדיפות לשד או לבקבוק, והם אף פעם לא עוברים לשני. אבל תינוקות רבים עוברים בשמחה בין השניים.

אם את עדיין מתקשה להאכיל את תינוקך עם חלב אם שאוב, פני אל יועצת הנקה או מומחית אחרת בתחום.

שתף את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן