לקוחות יקרים! הזמנות שיעשו בתאריכים 21.4.2024 – 30.4.2024 יסופקו בתחילת חודש מאי ושירות לקוחות יפעל רק דרך המייל בלבד.
בברכת חג פסח כשר ושקט

שירות לקוחות רק בווטסאפ – 0525536731  או במייל – medela@bbk.co.il | משלוח חינם בהזמנה מעל 400 ₪ | אספקה עד 7 ימי עסקים

כתובת לאיסוף עצמי: ב. ב קשרים בע”מ, רח’ אגוז 10, אזור תעשייה פארק תעשיות חבל מודיעין, שוהם. שעות איסוף: ימים א’ – ה’, שעות 11:00-15:00

שירות לקוחות בטל: 052-5536731

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

טכנלוגיית הפלקס הייחודית של מדלה

מדוע טכנולוגיית Flex ™ שונה

  • מגן משאבת החלב הראשון שנועד להסתגל לצורתך – מסתובב 360°, ארבעה גדלי פתחים, שפה גמישה
  • הגנה מפני הצפה (מערכת סגורה) כך שתוכלי לשאוב בזמן ישיבה בתנוחה המתאימה לך
  • פותח בעקבות ארבעה מחקרים קליניים והוכח כמשפר את זרימת החלב

כשאת שואבת חלב לתינוק שלך, את רוצה שהחוויה תהיה קלה ככל האפשר. Flex ™ הוא צעד גדול קדימה בטכנולוגיית שאיבת השד. משאבות החלב בטכנולוגיית Flex ™, שפותחו בעזרת צוות של מדעני מחקר ואמהות מניקות, הן המשאבות הראשונות שנועדו להתאים את עצמן לצורתך לשאיבה יעילה ונוחה יותר.

טכנולוגיית Flex ™ – חווית שאיבה חדשה לגמרי

עם מגן חזה ייחודי שניתן להתאים לצורה היחודית שלך, החידוש האחרון של מדלה פותח כדי להפוך את השאיבה לקלה ויעילה יותר – המשיכי לקרוא וגלי כיצד

כאשר את שואבת חלב אם לתינוקך – בין אם מדי פעם או מדי יום – את רוצה שהחוויה תהיה נוחה ויעילה ככל האפשר.

מגן השד – החלק במערכת משאבת חלב המתאים על הפטמה והשד כשאת שואבת – ממלא תפקיד מרכזי הן בנוחות והן ביעילות במהלך הוצאת החלב. לאור זאת, מדלה תמיד שאפה להציע מגוון גדלי פתחי חזה המתאימים לקוטר הפטמות השונות, אך הצוותים במדלה תהו אם ניתן לייעל את מגן השד אפילו יותר.

מקום לשיפור

למגן שד שני חלקים עיקריים, פתח לפטמה לנוע קדימה ואחורה, וחלק רחב יותר וזוויתי המונח מעל השד, המכונה אוגן. באופן אידיאלי הוא צריך לעקוב אחר צורת השד שלך ולא לדחוס אותו, כפי שמסבירה ד”ר דניאל פריים, עמיתת מחקר הנקה במחלקת המחקר הרפואי של מדלה: “זווית הפתיחה של אוגן מגן שד אופייני היא 90°. למרות שצורה זו של אוגן עובדת היטב, הצורה לא נראת כמו הרבה שדיים שנתקלתי בהם בקריירת המחקר שלי!

“תהינו אם חלק זה של משאבת חלב עשוי להשפיע על הוצאת החלב, כמו גם על ההתאמה והנוחות הכוללת של האם. ידענו שאפשר לייעל אותו”, היא אומרת.

דניאל ועמיתיה השתמשו במאגר הנתונים הראשון בעולם של סריקות תלת-ממדיות של מדלה, על מנת לחקור את קווי המתאר והצורות השונות של השד. “גילינו גם שייתכן שרקמת השד לא נכנסת בקלות לאוגן, והחלק הראשון של מגן השד שנגע בשד היה השפה החיצונית הקשה, מה שעלול לגרום לאי נוחות”.

זווית חדשה לשאיבה

זה הוביל את צוות המחקר להתנסות עם אוגני מגן השד בזוויות שונות. הם מצאו שזווית רחבה של 120 מעלות מאפשר לאמהות להכניס את הפטמה שלהן יותר לתוך פתח מגן השד, אך השפה התרחקה מהשד והגדילה את הסבירות לאטימה גרועה.

אבל עם זווית של 105°, הצוות מצא בדיוק את מה שהם חיפשו: “זווית 105° התאימה יפה מאוד את קווי המתאר של השד. היה מגע על פני כל שטח השד, ואין נקודות דחיסה לאורך רקמת השד. חשבנו שזה יכול באמת להוביל לנוחות משופרת ותמיכה טובה יותר בזרימת החלב דרך צינורות החלב “, אומרת ד”ר פריים.

בעת השאיבה, הפטמה שלך צריכה להיות ממוקדת במרכז הפתח, על מנת שתנוע בתוכו בחופשיות ותמנע משפשוף. צוות המחקר מצא גם שזווית של 105° עזרה בכך. “על ידי פתיחת זווית האוגן מעט, הפטמה יכולה להיות בפתח כאשר השאיבה מתחילה. כיום, עבור שני שלישים מהאמהות הפטמה לא נמצאת בפתח בתחילת השאיבה – היא נמצאת יותר מאחור, הרחק מהפתח, כך שקשה לדעת אם את באמת נמצאת במרכז”, אומרת ד”ר פריים.

יתרה מכך, קוטר הפטמה שלך עשוי לעלות ב -2 עד 3 מ”מ בזמן שאיבה או האכלה, כך שגודל הפתח צריך להיות מעט גדול יותר מהפטמה שלך, כפי שמסבירה ד”ר פריים: “קביעת גודל מגן השד תלויה בהתאמה של פתח הפטמה, לא גודל החזייה.  אנו יודעים שהרבה אמהות בוחרות את גודל מגן החזה שלהן כי כתוב L על הקופסה ויש להן חזה גדול. וזה לא נכון.”

ככלל, פתח מגן השד צריך להיות גדול ב -4 מ”מ מקוטר הפטמה לפני שתתחילי לשאוב. החדשות הטובות הן שמדלה מציעה חמישה גדלי פתחים: “השתמשי במדריך ההתאמה שלנו כדי לוודא שאת מקבלת את הגודל האופטימלי על בסיס קוטר הפטמה שלך”, אומרת ד”ר פריים.

צורת אליפסה חדשה ושפה רכה

והחידושים לא נעצרו כאן. בדוגמה מצוינת לשיתוף פעולה בין מומחים  – כולל עיצוב מותאם למשתמש, הנדסה, מחקר וממוחי מוצר – בנוסף לעבודה קרובה עם אמהות מניקות, המגן התפתח לכלול צורת אליפסה הניתנת לסיבוב 360°. המשמעות היא שאמהות יכלו להזיז אותו סביב חזהן כדי למצוא אטימה טובה.

“שמרנו על זווית אוגן של 105 מעלות לאורך כל צורת האליפסה הזו, כאשר אף חלק אחד אינו פתוח יותר מחלק אחר”, מסבירה ד”ר פריים. “כך שאין דרך לא נכונה להחזיק אותו – אמהות יכולות למקם את המגן היכן שהוא נראה מתאים לצורת החזה שלהן.”

“תלוי עד כמה השד מלא או מרוקן, צורתו וקו המתאר שלו יכולים להשתנות, וניתן להתאים את המגן החדש גם לזה: “אמהות יכולות כעת לנסות דרכים שונות לאחוז במגן השד הסגלגל כדי לראות מה מרגיש הכי טוב בזמן השאיבה,” אומרת ד”ר פריים.

לבסוף, המהנדסים של מדלה העניקו גם למגן החזה החדש PersonalFit Flex ™ שפה גמישה רכה וחלקה. בנוסף לאפשרויות התאמה נהדרותת וחווית שאיבה נוחה, הדבר מאפשר למגן להיסגר בעדינות לצורת השד.

הגיע הזמן לבדוק

כשהמגן הסגלגל 105° היה מוכן, הגיע הזמן להעמיד אותו למבחן. הצוות ביצע ארבעה מחקרים קליניים עם אמהות שואבות – בבתי חולים, בבתים ובמעבדה במטה מדלה בשוויץ.

“בדיקה אחת הייתה הקלטת וידאו מעמיקה של תנועת הפטמות במהלך השאיבה. הייתה לנו מצלמת פטמות קטנה – שזה היה כיף להשתמש בה! היא איפשרה לנו לראות כיצד הדינמיקה של תנועת הפטמות השתנתה לאור זווית מגן השד הרחבה החדשה יותר”, מגלה ד”ר פריים. “מה שראינו היה עדות לכך שהפטמות של אמהות התנהגו בדיוק כפי שניבאנו עם סריקות תלת המימד.”

עם תוצאות חיוביות מהניסוי הזה, הצוות עבר לבדיקות עם אמהות השואבות באופן בלעדי ואמהות השואבות רק מדי פעם בבתי חולים ובבית. אז מה הן חשבו?

מנואלה, אמא לשתיים, שוויץ, התרשמה: “יש לי גודל חזה גדול ותמיד התקשיתי למצוא את המיקום הנכון עם מגיני החזה העגולים. עם מגן החזה הסגלגל PersonalFit Flex ™ היה קל יותר למצוא את המיקום המתאים לי מהר יותר, וזה היה הרבה יותר נוח. אני חושבת שגם החלב זרם טוב יותר – אולי כי מצאתי את המיקום שבו הפטמה אמורה להיות בקלות יותר”.

“אמהות מרגישות שמגן החזה של PersonalFit Flex ™ נועד להתאים יותר לצורת השד שלהן”, אומרת ד”ר פריים. “זה מאוד הגיוני, כי המגן מאפשר לשד למקם את עצמו לתוך מגן השד, במקום לכפות את השד לתוך המגן.”

ג’נין, אמא לשתיים, שוויץ, מסכימה: “בפעם הראשונה שניסיתי את מגן החזה החדש של PersonalFit Flex ™ שמתי אותו וחשבתי ‘וואו, זה פשוט מתאים!’. עם מגיני חזה אחרים הייתי צריכה שניים או שלושה ניסיונות למקם אותו עד שהוא ישב כמו שצריך. לבשתי את הסגלגל והוא התאים בפעם הראשונה. חבל שלא היה  לי את המגן הסגלגל מההתחלה – אולי הייתי שואבת טוב יותר!”

“גילינו שרוב האימהות מתחילות עם המגן במיקום אופקי, חלקן במיקום אנכי ומעט מהן במיקום מלוכסן”, אומרת ד”ר פריים. “ואז אמהות רבות משנות את המיקום או מנסות בדרכים שונות להחזיק אותו בפעולות השאיבה הבאות.”

שיפור תפוקת החלב

אבל אולי הבדיקה החשובה ביותר התמקדה ביעילות מגן השד החדש של PersonalFit Flex ™ – האם הוא יגדיל את כמות החלב שאימהות מוציאות תוך כדי שאיבה?

כדי לברר זאת, מדעני מדלה ערכו ניסוי אקראי מבוקר, והזמינו אימהות מיניקות באופן בלעדי או באופן כללי במשך חודש עד שישה חודשים (וכך היה להן אספקת חלב מבוססת ועקבית) לשאוב בשאיבה כפולה במשך 15 דקות באמצעות מגן חזה אחד, ולאחר מכן לעשות את אותו הדבר כעבור שבוע באמצעות מגן אחר. מחצית מהאמהות השתמשו קודם במגן הסגלגל החדש עם הזווית של 105°, והאחרות התחילו במגן עגול בעל זוית של 90°.

“הראינו שכאשר האמהות השתמשו במגן השד החדש הן קיבלו יותר כמות חלב באופן משמעותי”, אומרת ד”ר פריים. “במבט על ‘אחוז החלב הזמין שהוצא’, אנו יכולים גם לומר כי המגן שיפר משמעותית את ריקון השד. הנתונים בפועל היו 11% יותר כמות חלב ו -4% יותר ניקוז, בממוצע”.

כיצד טכנולוגיית Flex ™ מציעה גמישות

כל משאבות החלב החשמליות הנמכרות ביותר של מדלה זמינות כעת בטכנולוגיית  FlexTM  :

 Swing Flex, Swing Maxi Flex ו- Freestyle Flex. כל משאבות החזה האלה כוללות שני גדלים של מגן חזה (21 מ”מ ו -24 מ”מ) ויש להן גם מחבר נוח לאחיזה. או אם את משכירה Medela Symphony עם מגן חזה PersonalFit ™ Plus, תוכלי לרכוש את מגן החזה החדשני PersonalFit ™ Flex כדי להשתמש בהם ביחד.

זה עבד עבור מנואלה: “בדרך כלל בעת השאיבה, אני צריכה לבדוק אם החלב עדיין זורם היטב וששום דבר לא החליק. עם המגן הסגלגל הזה, הרגשתי ששום דבר לא זז ויכולתי להישען אחורה בתנוחה רגועה יותר. לא הייתי כל כך מודאגת מכך שהכל עדיין יושב כמו שצריך.”

ג’נין מסכימה: “מכיוון שמגן השד הונח אחרת על החזה שלי, הרגשתי שהחלב זורם טוב יותר ואני יכולה להישען לאחור בלי שחלב נתקע במשפך.”

העובדה שאמהות כמו מנואלה וג’נין הרגישו יותר נינוחות ונוחות בעת השימוש במגן החדש יכולה להסביר את הגידול בכמות החלב – לחץ ואי נוחות עלולים להפריע להורמון אוקסיטוצין, החיוני לשחרור חלב אם.

תיאוריה נוספת מדוע מגן חדש זה משפר את עוצמת ההיקף היא מכיוון שצורתו תואמת יותר את קווי המתאר של השד. כאשר מתרחש רפלקס השחרור, צינורות החלב בשדך גדלים ב -68% בכדי להכיל את כל החלב הזורם דרכם לכיוון הפטמה. נראה כי הצורה והזווית החדשה עוזרים לחלב לזרום בחופשיות רבה יותר.

וזה סוג הידע המעמיק על מדע ייצור חלב אם שמאפשר למדלה לבצע חידושים מסוג זה, כפי שמסבירה ד”ר פריים:

“מדלה היא חברה מבוססת מחקר, דבר זה נמצא בדנ”א שלנו. אנו משקיעים הן במחקר בסיסי של ‘איך ההנקה עובדת’ והן במחקר יישומי כמו העבודה שעשינו עם האמהות עבור מגן השד הזה. המשמעות היא שאנו יכולים להיות בעלי בסיס מדעי לחדשנות ובסיס ראיות למוצרים שלנו, כדי לסייע לאמהות נוספות לתת לתינוקות את החלב המדהים שלהן לאורך זמן. ולכן אנו אומרים שאנו מביאים את המחקר לחיים, שזה בעצם הסיפור מאחורי טכנולוגיית Flex ™ – זוהי דוגמה טובה מאוד לכך. “

שתף את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן