שירות לקוחות רק בווטסאפ – 0525536731  או במייל – medela@bbk.co.il | משלוח חינם בהזמנה מעל 400 ₪ | אספקה עד 7 ימי עסקים

כתובת לאיסוף עצמי: ב. ב קשרים בע”מ, רח’ אגוז 10, אזור תעשייה פארק תעשיות חבל מודיעין, שוהם. שעות איסוף: ימים א’ – ה’, שעות 11:00-15:00

שירות לקוחות בטל: 052-5536731

מאמאדלה
כל מה שכדאי לדעת על הנקה ושאיבה

הרכב חלב האם

חלב אם הוא הטוב ביותר לכל התינוקות. הוא מכיל את כל הרכיבים הדרושים לחיים חדשים ובריאים. הוא לא מזין בלבד. יש לו גם יתרונות חיסוניים והתפתחותיים, והם ייחודיים לכל זוג אם-תינוק.
חלב האם משתנה כל הזמן, ומתאים את עצמו לצרכיו של התינוק הגדל. הרכבו משתנה לאורך היום ובמשך השנה.
מייד מההתחלה הוא מתאים בדיוק לתינוקך.
החלב שלך עובר 3 שלבים עיקריים: קולוסטרום, חלב מעבר וחלב בשל.
 

קולוסטרום

במשך הימים הראשונים שלאחר הלידה, האם מייצרת חלב מיוחד שנראה סמיך, דביק וצהבהב. הכמויות קטנות מאוד, אבל החלב הזה מושלם בשביל התינוק החדש.
חלב מיוחד זה נקרא ‘קולוסטרום’ והוא עשיר בנוגדנים ובפקטורי גדילה. הוא מעודד את התפתחות מערכת העיכול של התינוק והחומרים האנטי-דלקתיים שבו פועלים כמו חיסון ראשון.
לקולוסטרום יש אפקט משלשל העוזר לתינוק להיפטר מהמקוניום (הצואה הראשונית) וגם מנקה את הבילירובין מהמעיים ועוזר במניעת צהבת היילוד.

 

חלב מעבר

במשך השבועיים הבאים גדלות כמויות החלב וחלים שינויים במראהו ובהרכבו. כמות הנוגדנים והחלבונים הולכת וקטנה בעוד כמות השומנים והסוכרים גדלה. בשלב זה את עשויה להרגיש שהשדיים מלאים, קשים וכבדים. זהו גודש נורמלי בשדי האם – לפעמים קוראים לו “הגעת החלב” – וניתן לשחרר אותו על ידי הנקה תכופה.

חלב בשל

החלב הבשל נראה דליל ומימי יותר מחלב פרה, וזה אולי מבלבל קצת. אבל הוא מכיל את כל החומרים מזינים הדרושים להתפתחות בריאה של התינוק. חלב האם אף פעם אינו “דליל מדי”. אפילו במהלך האכלה בודדת משנה החלב הבשל את הרכבו כדי להתאים בדיוק לצרכיו של התינוק.
החלב הזורם בתחילת ההאכלה דל בשומן ועשיר בלקטוז, בסוכרים, בחלבונים, בוויטמינים, במינרלים ובמים. בהמשך ההאכלה החלב משתנה ומכיל יותר שומנים ופחות סוכר.
 

מה יש בחלב אם?

כמו במזון שאנו אוכלים, יש בחלב האם 3 מרכיבים עיקריים:
1. חלבונים
2. שומנים
3. פחמימות

וכמו במזון שאנו אוכלים, יש מרכיבים רבים נוספים.
החלב אצל כל היונקים מכיל את שלושת המרכיבים העיקריים האלה, אבל בכמויות שונות. למשל, חלב הלווייתן עשיר מאוד בשומן ודל בפחמימות, בעוד חלב הפרה מכיל יותר חלבונים ופחות פחמימות מהחלב של בני האדם. כלומר, החלב של בני האדם מתאים לתינוקות ומכיל את כל הרכיבים בכמות הנכונה בדיוק.
לרכיבים רבים של חלב האם יש יתרונות חיסוניים ייחודיים העוזרים להגן על הרך הנולד. נוגדנים מגופה של האם עוברים אל התינוק ומספקים הגנה נוספת שרק החלב יכול לתת.
בסך הכול, חלב האם הוא המזון המושלם בשביל תינוקך: הוא מספק את המרכיבים הנכונים בכמויות הנכונות ובטמפרטורה הנכונה, ומעניק הגנה נוספת ששום חלב אחר אינו יכול לתת.

שתף את המאמר:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Print
דילוג לתוכן